Gråter

Över spilld mjölk. Nejdå. Tårarna har fritt flöde i alla fall. Snortäppt, svullet öga och kind. Det rinner ur näsan, det rinner ur ögat. Bihåleinflammation, var doktorns diagnos. Det kunde jag sagt själv eftersom det är 53 gången eller nåt sånt som jag har det. Vad gör jag för fel som liksom aldrig blir bra utan bara sådär halvokay? Ja, inte vet jag. Lite penicillin gör nu susen hoppas jag. På fredag ska lite bubbel göra resten.
Till helgen blir det party med goda vänner. Hoppas de äter vad vi ska bjuda på. Gör de inte det får vi andra desto mer eller nåt.
Pratat med Sydafrika idag. Där är det varmt och gott. Från två håll har jag nu fått veta att det bästa stället att åka till för vinprovning är Paarl. Det kanske blir det istället för Stellenbosch.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg