Utmanad av Frida

Vad gjorde du för 10 år sedan:
Då kände jag mig fortfarande som en nybörjare på jobbet i Stockholm. Vid denna tiden satt jag på mitt rum och muttrade och svor över alla redovisningarna. När jag inte gjorde det gick jag i korridoren och var förbannad. Allt emellanåt hade jag dåligt samvete för att jag inte tillbringade mer tid med min yngsta dotter. Säkert flyttade jag också till eller från en gammal tant. Bostadsproblematiken ni vet. Just den 6 februari så åkte jag med 06.50 tåget från Sölvesborg till Stockholm och dagen efter hade jag möte med vår förbundssekreterare om ett måldokument.

Vad gjorde du för 1 år sedan:
Den 6 februari 2011 så packade jag väskan för att dagen därpå resa till Zimbabwe. Där befann jag mig i nån vecka innan det bar vidare till Sydafrika. Alltemellanåt så gjorde jag nog en och annan redovisning också. Nu mer i det tysta.


Fem snacks du gillar:
Bassett vingummi
Pepparchips
Mjölkchoklad
Ostbollar
Daimglass


Fem sånger du kan hela texten till:
Internationalen, Arbetets söner. Rosen. Jag har en cykel. Bä bä vita lamm
 
Fem saker du skulle göra om du var mångmiljonär:
Köpa hus i Sydafrika
Köpa hus i Frankrike
Ge bort till barn och barnbarn
Ordna en sjuhelvetes fest
Operera ögon, mage, ben, armar, lår (fast detta kanske räknas som fem) i så fall så får det räcka med ögonen 


Fem dåliga vanor:
Glömmer inte så lätt en oförätt
Otålig
Vill bestämma själv (kan bäst)
Skjuter gärna upp till morgondagen.
Det ska vara på mitt sätt


Fem saker du gillar att göra:
Resa till Lara resort

Sova
Läsa
Laga mat
Grilla korv på Berget
Självklarheter som att umgås med barn, barnbarn och familj är just så självklart så det skriver jag inte in som de fem sakerna

Nåt lila
Gällgrön kavaj
Rutiga strumpor
Fem favoritleksaker:
Min Iphone
Min Iphone
Min dator
Min Ipone
Det kan man ju inte skriva…..haha


Då utmanar jag
Sanna
Helen
Ida
Karinette

Fem saker du aldrig skulle klä dig i, eller köpa:

String i alla dess former
Kroppsstrumpa – varken gul eller röd eller nån annan färg.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg