Slutat

Ögonen rinner snarat inte alls. Bara när jag nys och det gör jag. Ibland, men inte hela tiden. Nu har i alla fall luktsinne såväl som smaksinne försvunnit någonstans dit inte jag har tillträde. Har precis ätit en hamburgare med sallad. Det smakade säkert gott, det brukar det ju göra.
Nu är jag på väg hem i alla fall. Det ska bli skönt att kurera sig i härliga Hällevik. Hur det blir med gäster imorgon, det vet jag inte. Hur ska jag kunna laga mat när jag inte kan smaka av? Det är kanske inte det stora problemet. Det är att jag är så trött. Meducinen kan jag tro. Eller infektionen i sig, kanske.
Åh, jag längtar till våren, sommaren och barnbarn och barn. Mest till Mysan och Nea. Om ett par veckor så ses vi. Underbart.
Nej, nu får jag jobba lite också. Ha det bäst och drick lagom med bubbel i helgen. Jacobs Creek är ett förslag som gillas. Inte vidare dyrt. 89 spänn. Tänk bara på att handla två för att få en. Lite annorlunda reklam....betala för två och få en....

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg