Intressant konversation

Vad spännande. Allt är inte vad det ser ut att vara. Just nu så sitter jag på tåget och vi har lämnat Alvesta för en stund sen. Där gick två personer på som nu sitter snett framför mig. Först kom en man, modell äldre. Ungefär sisådär 70 plus. Efter en en liten stund så kommer en kvinna, som har förvirrat sig in i Bistron innan hon hittar rätt. Kvinnan är också modell äldre. 70 plus hon också skulle jag tro. Dom emellan har nu ett samtal uppstått. Båda är från Växjötrakten. Hon hade 17 minusgrader i morse och han hade 15. Hon brukar åka tåg till Stockholm. Ofta. Hon går på möten, okänt vilka. Hon har årskort på SJ och berättar vilket elände det är ibland. Hon berättade också hur det var i fredags. Hon vet nog. Hon reser nog ofta som hon säger. Han som sitter bredvid frågar henne om hon känner till Perm? - Nej, svarar hon. - Där är kallt säger han. Det ligger långt borta i Sibirien och de har minus 35 nu. - Men det ska inte bli så kallt i Stockholm denna vecka, kontrar damen. Skönt att slippa Ryssland. Varpå han svarar; - Det gör inte jag. Imorgon åker jag dit. Han kan inte ryska utan har anlitat en tolk.
Vad spännande. Det skulle vara intressant att veta vad som sysslar med, kanske det skulle kunna vara något på gamla dar. Ps. Han har nu plockat upp en bok. Gissa vilken? Hundraåringen som gick ut genom fönstret och försvann....kan undra om han känner igen sig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg