Blodtrycket

Jo, det var högt, även pulsen var mycket hög. Vi beslutade därför att jag skulle gå tillbaka till mina betablockerare eftersom det trots allt höll det i schack. Får väl finna mig i att det blir jobbigare att springa, men som doktorn sa, tänk på att du skyddar ditt hjärta.
Ja, sen såg han på mig att jag inte mådde så bra i övrigt. Det räckte för att jag skulle bli ledsen. Efter lite prat så bestämde vi att jag skulle få prata med en kurator. Behöver nog det. Sjukskriven tills den 7 oktober. Måtte det räcka med det, men hoppas och tror. Har semester den 12 och en vecka fram och det kanske är skönt att jobba en vecka innan. Komma igång lite lugnt.
Nu ska jag bara ta det lugnt. Göra sånt som gör gott för själen. Promenera. Läsa. Sova. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg