Toppen

Eftersom jag flyger mycket med British Airways så har jag lyckats få ett silverkort. Det berättigar mig med ett gäng förmåner. Gå före i kön ombord. Gå före i incheckningen. Gå före i säkerthetskontrollen. Samt tillgång till loungen där man kan koppla av, jobba och dricka lite champagne om man vill. Det vill man. Det gjorde jag i London igår kväll. Käkade ett äpple också ska sägas. 
När jag skulle borda, jodå, jag gick före i kön. Då rev dom mitt boardingpass. -Grattis, du har blivit uppgraderad och åker businessklass. Man tackar. Det blev lite champagne till. Oxfilé att äta. Lite champagne till. Sen somnade jag. I sätet som går att fälla så att det blir en säng. Två meter lång och helt flat. Lyxigt. Härligt.
Trots det har jag varit trött idag. Jobbet tuggar på. Imorgon blir det flera möten. Men det är som det ska vara. 




Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg