Sitter på planet från London till Köpenhamn

Är lite spänd på om resväskan hann med planet också. Jag hann. Tydligen är det landnings och startrestriktioner på Heathrow. Får inte landa och starta mellan 00 och 06. Kan undra varför man har en tidtabell som säger att man ska landa kl 05.15....
Nåväl, vi landade tio över sex. Nästa flyg skulle avgå 06.50. Har ni varit på Heathrow så vet ni hur stor den är. I och för sig så landar och lyfter i princip alla British Airways flyg från terminal 5. Men inom terminalen finns A, B och C. Tåg emellan varje. 
Sprang som en galning. Nästan inga folk. Av med skor och hela fan och igenom säkerhetskontrollen. Inget pip nånstans. Inte ens utvald att undersöka lite Extra som jag alltid blir. Sprang igen. Tur. Terminal A. Sprang ombord. Ramlade ihop, nja nästan. Vatten tack. Jag är slut. Planet startade. Nu återstår väskan. Spännande. 
Det hr varit en lugn natt. Sovit några timmar. Satt bredvid en dam som inte rörde sig ur stolen på hela tiden. 
Livat värre är det på detta flyg. Tre barn som skriker i kapp. Ibland spelar dom på sina ipads. Utan hörlurar och det är ett väsen utan dess like. Föräldrarna då? Ja, de säger inte så mycket. en gapar och skriker. Inget barn lyssnar. Den andre ser bara moloken ut. Han som sitter bredvid mig måste söka läkare i Danmark. Har gäspat käkarna ur led tror jag. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg