Väskan kom inte. Jag kom inte till jobbet

Som misstänkt så kom inte väskan. Den kom först igår kväll. Med taxi. Den hade varit uppe i Stockholm och vänt en sväng också.

Jag kom inte till jobbet idag. Sjuk. Eländig. Ska till läkaren imorgon. Hoppas på högt blodtryck, hur konstigt det än kan låta. Hade liknande symptom när jag fick mitt höga blt för en sådär nitton år sen. Känns nästan likadant fast ändå inte. Är matt. Blir det av minsta ansträngning. Trött. Hängig. Hjärtat bultar som fasen ibland. Ledsen är jag också med jämna mellanrum, väldigt ledsen. Igår släppte jag alla dämningar. 
Det ledsamma och deppiga, kände jag också för 19 år sen. 
Det jag definitivt lider av är det Lutheranska arvet. Det vill säga, man ska lida och plågas, annars kommer du inte till himmelen. Oavsett. Var inte sjuk. Lite till kan du jobba. Jajamen, liiite till.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg