Lakan och hotell i Dublin

Jo, det skrev jag ju inte.
Jag har länge varit ute efter lite mer "lyxiga" lakan med bra trådtäthet. Gärna egyptisk bomull. Det har inte varit lätt. De är normalt hur dyra som helst. Till slut hittade jag dreamsilk på nätet och man hade rea på ett par tre olika lakan. Bomull från Egypten och 330 i täthet. De hade tidigare kostat 1400 för påslakan och örngott. Jag fick ge 700 samt strax över trehundra för ett underlakan, även det rea på. 
Totalt ungefär 2000 spänn för två hela set. Helt okay. Och som jag skrev, ljuvliga att sova på.

Vi har bytt hotell i Dublin. Fick ett mejl från Secret Escapes, och där hade man erbjudande på ett fyrstjärnigt hotell. Problemet var bara att det endast vände sig till två personer så jag gick in på hotellets hemsida och hittade ett rum för tre. På "Executive Floor" till en kostnad för €340 för fyra nätter för allihop. Hur billigt som helst. Ja, vad ingår då. Frukost naturligtvis. Fri tillgång till loungen på Executive Floor, med gratis snack och drinkar och lite småplock av mat. Alla dagar. 
Sen check-out. Vattenflaskor att ta med vid hemresa. Varma handdukar att tvätta sig med vid ankomst.
På tripadvisor räknas dete som tredje bästa i Dublin. The Croke Park Hotel.
Några nackdelar? Ja, det är lite längre in till citycenter. Det tar väl 20-30 minuter att promenera. Men det är det värt.
Några bilder på hotellet.






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg