Där satt den

Viktuppgången. Så kan det gå när man slarvar med bubbel, bubbel och en och annan morgonmacka. Fasen också. 7 hg på två veckor. Fyra av dem var vatten. Tre är förmodligen rent fett. Har jag tur så kan det va nåt kilo som sitter i tarmen....dvs ren skit. 
Nåväl, det var bra att jag vägde mig. Nu blir det stenhård koll igen. 
Ikväll har jag ätit musslor till förrätt och räkor till varmrätt....-Dom är inte varma sa kyparen, när jag beställde varmrätten. Visste väl det när jag beställde en näve räkor. Dryck: vatten. Har dessutom sprungit fem km. Trodde jag skulle dö. Det gjorde jag inte. Tur det. 
Under middagen, som för övrigt var en arbetsmiddag, fick jag veta vad som skulle undvikas att äta om man vill sova riktigt gott. Drick inte rödvin. Ät inte sojaprotein eller ost, dessertostar i synnerhet. Dessa innehåller aminosyror som gör att du har svårt med nattsömnen. Rödvin gör att du somnar, men att du vaknar efter några timmar. Bubbel sover du bättre av. Det innehåller nåt annat som jag glömt. Bra. Men, jag ska ju sluta med det. Temporärt. Lite grann. Nästa bubbel blir först på måndag. Vem kan motstå ett glas äkta champagne? Inte jag. Speciellt inte om det är iskallt, torrt och gratis som Churchill sa. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg