Konstiga hjärtat

Gårdagen gick sin gilla gång. Trött som ett päron eftersom att sova mellan söndag och måndag är omöjligt. Nästan. 
Sprang 4,5 km på löpbandet. Trött som ett gnu efteråt. Inte sov jag bättre denna natten. Kanske börjar jag bli förkyld för jag var liksom lite extra täppt i näsan. Nässpray? Näe. Vad är det?
Vaknade mitt i en konstig dröm. Vi var på Hanö och skulle campa. Inget tält. Ingenting. Alla gick ifrån mig på bryggan. Kan ju ha berott på att jag stod där med rumpan bar. Det enda som jag hade på mig var en tröja. 
Idag har jag mått så himla konstigt. Pulsen såg långsamt och det är väl under normala omständigheter bra. Tror jag har räknat tio ggr och de flesta har jag hamnat någonstans mellan 40 och 50 per minut. Efter tio slag så gör det uppehåll på ett tre fyra sekunder. Sen kommer hjärtat igång igen. Slår inte snabbare efter det. Kommer bara igång. Sist jag hade något sånt, tre år sen eller så. Då låg jag inne på sjukhus för de trodde jag höll på att få en hjärtinfarkt. Det var det inte. Det är det inte nu heller. Men känner mig svimfärdig och yr. 
Får be vårdcentralen kolla lite extra på fredag.
Dottern fick inte byta lägenhet. Hon får stå ut, åtminstone till sommaren. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg