Promenerar mycket

Det märks att vi bor en bit från själva centrum i Dublin. 2,4 km närmare bestämt.två ggr fram och tillbaka samt en massa traskande när väl i stan, det blir en del det.
Hann in till stan när jag blev sk-nödig igår. Sprang som en irrig höna innan jag hittade dass. 
Kallt som tusan var det också, eller egentligen inte, det blåste storm och med en temp. på tre fyra grader så blev det svinkallt. Gick genom märg och ben. Hade naturligtvis tagit på mig min finjacka och inte dunen. Öronen frös fast och fick tinas på barer. 
Annars var det lugnt. Vi stoppade på ett par pubar. Drack ett par glas vin och en irish coffee. På kvällen traskade vi in igen (Sanna har ont i knän och ben idag) för att äta middag. 
Har bokat Afternoon tea idag. Det är verkligen inte billigt (21€ per person) men ska bli mycket intressant. Bilder kommer imorgon. 
Nu ska vi strax bege oss in igen. Får se om det blir nån shopping. Jag är den ende som fortfarande inte köpt nåt. Blir väl till att handla på MQ när jag kommer hem

När jag trodde att jag frusit ihjäl fick jag värma mig med en Irish

Sanna värmde sig med hot and spicy chicken wings.....

Baren som Guben fick springa ifrån pga en liten händelse som slutade väl

Gubbens trettioandre Guinness

Min sjätte vatten





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg