Möte

Förmöte till förmötet. Där var jag arg. Själva mötet. Där var jag också arg. Talade om vad jag tyckte och tänkte, precis som man ska göra. Gillarinte "hidden agendas" 
Resultat? Vi ska. Ta fram ett annat förslag. Gemensamt. Ordförande vill träffa mig. För att jag var arg och för att jag kände som jag gjorde. På torsdag sker det mötet. Det blir bra.
Efter mötet åt vi middag på en restaurang. Jag åt ostron och champagne till förrätt för att jag var förbannad. Jag åt oxfilé och krämig brysselkål med champagne för att jag var förbannad. Jag drack champagne istället för kaffe för att jag var förbannad. 
Fast egentligen, jag åt och drack allt för att jag var hungrig och törstig. Det var dessutom vansinnigt gott. Men, jag är fortfarande förbannad. Men, jag lär sova bättre inatt. Men, min kamp fortsätter!

På tal om absolut inget annat än mat så kommer en bild på min mat igår. Torskfilé med en sås gjord på skalade tomater, grädde, vitlök, ost, kryddor och buljong.
Lägg torskfilé i en ugnsfast form. Gör en sås vid sidan av enligt såhär; häll en  burk tomatkross eller skalade tomater i en het panna. Låt fräsa lite. Häll på lite grädde. Låt puttra. I med massor av vitlök. Krydda med chili, salt och lite socker. En halv buljongtärning skadar inte. Häll blandningen över den råa fisken. Strö på lite gratängost. In i ugnen på 175 grader. Efter en sisådär 20 minuter. Klart. Njut av en sallad och gärna med lite mer ost. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg