Första dagen. Första natten

Imorse när jag satt och väntade på att min kollega från facket härnere skulle komma så fick jag en härlig känsla i kroppen. Har haft den innan när jag varit här. Nämligen en känsla av barndom, en härlig sån. 
På andra sidan vägen ligger en skola. Att höra barnen skratta och det i kombination med svenskt sommarväder får igång dejavuekänslor. Lyckokänslor.

Vi har haft en bra dag. Skrivit en rapport, den enklaste, och det är alltid något. 
Imorgon träffas vi på metallfackets kontor och det blir nog lite knepigare. Av flera anledningar. 
1, en besvärlig rapport som ska skrivas av mig och kollegan från idag. Han har inte jobbat med projektet på ett par år
2, hon som jobbat med projektet är sur och förbannad på mig. Det kan gå hett till om vi träffas.
3, mitt förbund har valt att avsluta projektet i förtid. Ledningen här tror att det är politik som ligger bakom det. Det är det inte. 

Middagen igår var ljuvlig. 
Beställde oxfile, som vanligt. För ovanlighetens skull så tog jag ett glas rött, pinotage, till.
Ingen förrätt.
Jag fick dock in en liten aperitif. Ljuvligt gott.
Efter maten så kom först kyparen och undrade om han fick bjuda på ett glas champagne.....gick det att säga nej tror ni?
Sen kom kocken och presenterade sig.

Satt ute och njöt av mat, vin och värme

Fina blommor i trädgården

Pinotage
Ljuvliga aperitif 

Oxfilé med chorizo. Kronärtskockspuré med broccoli. Potatisfondant med ost. Rödvinssky.
Gott? Så in i bänken.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen