Kallt

Usch, när vi lämnade Hällevik igår morse så var det sex grader kallt. Rycker så synd om katterna som måste vara ute när vi ät på resande fot.
Vi fick köra bil till Kristianstad eftersom inga tåg gick före nio på trettondagen. Då hade vi inte hunnit med flyget. Kanske. Man våga ju inte lita på tågen längre. 
Gick in och skulle köpa biljetter och satte handväskan på resväskan. Den ramlade ner över handtagen liksom och då brast remmen på den ena sidan. Min Burberry för sina modiga tusenlappar. Nåväl, det går väl att laga hos en skomakare. 
Fick i alla fall köpa en ny på Kastrup. Gick in på ECCO och hittade en i min smak. Rea. 30%. Den kostade 1490 danska kronor. Hade kostat 2100. Billigt? Näe, det tycker jag inte, men den är helt i skinn och en del fiffiga lösningar inuti, som en rem med ögla i för nycklarna.

Vi landade Dublin strax innan åtta igår kväll. Käkade lite på hotellet sen blev det sängen. Varmare rum har inte skådats. Så svårt att sova inatt. På det en hel del champagne vilket inte gjorde saken lättare.
Började sen vid femtiden att springa på dass. Ett par tre gånger sen lyckades jag somna om. Precis då, nästan, så går brandlarmshelvetet. Tio över sju. Vi är på semester. Sicket skit.

Idag har Sanna o jag varit på ett håll med shopping och afternoon tea. Jag hade på förhand beställt glutenfritt och de hade lyckats så bra med det. Gott som rackaren var det med. Gubben har varit på sightseeing i destilleriet. 
Jag handlade påslakan som är superfint. Dottern handlade en massa kläder. Det är ju rea i stan. 

På söndag/måndag tänker jag försiktigt börja träna igen. Måste komma igång. Blir tjockare för varje sekund. Det blir kolhydratfri mat förutom på morgonen då jag ska äta min lilla gröt. 
Alkohol blir det sparsamt med. Inget nästa helg. Kanske det blir nåt glas bubbel i Sydafrika. 

Måste ringa doktorn i nästa vecka. Både att jag ska göra en ny röntgen av lungorna som sjukhusläkaren skrev, men också för att jag blöder när jag går på toa. Det händer inte varje dag, men var tredje eller så kanske. Är nog allt lite orolig.

Ja, detta är vårt rum. Det är så stort. Gubben ligger närmast fönstret. Sen Sanna. Jag ligger vid väggen.

Min nyinköpta väska. Den är mörkt vinröd

Drycken på flyget och hela dagen

En jäkla massa tallrikar och bestick för två personer. Afternoon tea.

Sannas mat

Min mat

Lite bubblor med










Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen