Förvirring

Ringde till Läkarstationen idag för att kolla vart min remiss till röntgen av lungorna tagit vägen. Den skulle göras en månad efter jag blev utskriven.
De visste ingenting ochbjage förklarade lugnt och städat att de fått alla papper från sjukhuset. Jag blev själv visade dom när jag var där den 14 december. 
Nåväl, hon kunde inte hitta nåt. Letade i alla papper och kollade även med sjukhuset. 
Hon lovade att se till att läkaren fick veta och sen skulle han ringa upp rätt som nån dag.  
Efter det samtalet ringde jag Företagshälsan för att följa upp det där med kolesterolet som var skyhögt när jag var på hälsoundersökning tidigare i höst. Då får man ett sånt där meddelande, vi ringer upp cirka 14:50. Klockan var då 14:52.....
Nåväl, jobbar vidare i tjugo minuter och sen ringer telefonen. Upprinnings id okänt. Typ. Jag svarar, och en kvinna presenterar sig. Jag börjar direkt att förklara att jag har försökt ringa och vill ha en tid för att åter kolla kolesterolet eftersom vi var överens om det sen tidigare. Jag babblar vidare. Sen säger kvinnan i luren att hon kollat med min remiss till röntgen. Jag fattar ingenting. Det tar rätt några sekunder innan jag begriper att det inte är Företagshälsan. Det var läkarstationen igen. De hade nu hittat att remissen gått iväg till röntgen. Det var över en månad sen den skickades. Jag skulle göra en CT Thorax, dvs hela bröstkorgen med kontrastvätska. 
Så, nu funderar jag? Varför då? Är det nåt annat? Har haft konstiga drömmar de senaste veckorna. Drömmer om att jag försöker rädda mamma till livet. Jag vet att hon inte lever, alltså i drömmarna, men hon försöker hela tiden hjälpa till att rädda sig själv. Jag sätter en hjärtstartare på henne men hon är där med fingrarna för att förklara och visa vart man ska trycka. 
Är det ett omen? Näe,  det vill man inte tro.

Jag får ringa röntgen imorgon för att kolla vart kallelsen tagit vägen. 

Kommentarer

  1. Nej det gör jag väl egentligen inte. Men konstigt ändå

    SvaraRadera
  2. Konstigt detta med drömmar, jag drömmer ofta om mord och styckning o gömma delarna...😁 Hur sjukt som helst.

    SvaraRadera
  3. Hualigen, det låter synnerligen hemskt.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen