Suspenderad

Som om det inte var krångligt innan.
Ekonomichefen på metallfacket här blev suspenderad igår. Inte för några oegentligheter utan för att han anställt ett par utan att få tillåtelse. Okay, man gör inte så men de kunde väl väntat. Han har en massa papper som vi behöver i redovisningen. Nå, det får de fixa rätt som och det snart.
Hursomhelst, vi har gjort vad vi kan under dessa dagar. Finns lite kvar men allt ska komma på onsdag nästa vecka. Förhoppningsvis även den reviderade ekonomiska rapporten.

Usch så sorgligt idag. När jag tog farväl av Alex så fällde vi båda en tår. Även om jag åker hit på semester så blir det inte att jag besöker dem. 
Jag åker ju i så fall till Kapstaden och det är tvåhundra mil från här.

Sista kvällen i SA väntar. Äter på hotellet eftersom de har en fantastisk kock. 

Alex med menyn och Hlokoza med telefonen. 
De två bästa vänner jag har här nere. Känt dom i 16 år nästan.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen