Himmma igen

Fredagen ägnades nästan uteslutande till shopping. Vi var inne på ett superstort varuhus som heter Pennies. Fantastiskt billigt.
Köpte två träningströjor, den ena för 45:- och den andra för 50:-. Två par träningsstrumpor för 30 spänn. Allt verkar vara i gedigen kvalitet. 
En tröja, lite tunnare för 70 spänn. Kjolar och tröjor till barnbarnen. Ett par campingbyxor, läs mjukisbyxor. Samt ett set där man kan hälla i sitt favvoschampoo mm när man ska på resa. Allt kostade 550 spänn. 
På ett annat varuhus, lite dyrare men ack så fina saker. Billiga väskor förresten och jag var så sugen. De låg på mellan 150 och tre, fyra hundra. Visserligen inte i skinn men supersnygga.
Ångrar att jag inte köpte nån.
Köpte dock ett påslakan och två örngott. Väldigt fint, men jag tror att örngotten är lite stora. Ska tvätta idag och lägga på ikväll.

Träffade ett trevligt par när vi käkade lunch. De berättade om en massa saker man måste se och en del låg strax utanför Dublin. Detta betyder ju att man måste dit igen.

Resan hem var lång. 
Taxin hämtade oss klockan åtta på morgonen. Flyget gick kvart över tio. 45 minuter senare landade vi på Heathrow. Gick till loungen och fick lite att äta och en champagne. Det var allt. Jag skulle köra hem.
Hade beställt glutenfri mat på flygen. Jodå, det fick jag men ack så trist. Gubben och Sanna fick en fantastiskt tallrik med lufttorkad skinka, lite ägghalvor, sallad, vanlig skinka osv. Jag hade mycket väl kunnat äta det. Men islället fick jag en konstig rätt med tre kycklingbitar, modell enkronasstorlek, sallad och nån konstig röra som smakade sött. Varför fick jag inte det de andra fick? Min teori är att glutenfritt är också laktosfritt, är också röttköttfritt, är även......tror helt enkelt att de gör det enkelt för sig.
Ska nog sluta att ha glutenintolerans, får liksom snart räcka. 

Kastrup och säkerhetskontroll. Gubben var lite på lyset och ifrågasatte varför de fotade våra pass. Med alla rätt förresten. Fick nåt kryptiskt svar. Det gick hur som helst smidigt. Tog tre sekunder extra. MEN VARFÖR KOLLAR MAN I HYLLIE IGEN? När vi kom dit så kom ett antal poliser för att kolla våra pass. Det hade man ju för fan gjort tio minuter innan på Kastrup. Var någonstans hade det kunnat hoppa på någon utan ID? Gubben undrade vad som hänt om man inte haft pass med sig. Ja, svarade polisen, vi får ju ha lite fingertoppskänsla och se om du är kriminell. Det är han sa jag, mycket kriminell. Gubben sa, ja, jag kör för fort ibland, rätt ofta. Käre Gud. Slutade med att alla skrattade. Typ. 
Fortfarande töntigt med två kontroller när det inte finns nån mellanstation att hoppa på. 

Man hade tidigarelagt tåget från Kastrup med 20 minuter, men tidtabellen i Sverige är densamma. Eftersom det var mycket lite folk på tåget denna lördagsafton så fick vi stå där i tjugo minuter och bara vänta. Sicket mög

Ska börja som syster. Ha färdiga matlådor med till jobbet. Vad ska jag ha till förmiddagen? Äter gröt hemma vid halvsju. Vi har frukost på jobbet klockan halv tio och lunch halv ett. Måste ha nåt vid halvtiotiden där. What to have? Have to call sister.






Kommentarer

  1. Två ägg till frukost min kära..... Jag käkar oxå gröt på morron

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen