En fejkad tand är på plats

Vet faktiskt inte vad jag hade väntat mig men inte var det att få en plastbit typ 5 x 5 cm upp i gommen. Tanden, som är fäst i plastbiten, ser precis ut som en vanlig och riktig tand. Nu kan jag le mitt bredaste leende igen och det är underbart. Mindre underbart är att jag inte kan prata. Jag läspar och jag kan lova att det inte är lite heller. Jag kan inte äta heller. I så fall måste jag plocka ut hela garnityret och sätta in det efter maten. Det låter sig inte göras så enkelt. Jo, det är enkelt att plocka bort men den bör ju rengöras också. Jag kan ju inte sitta här på tåget och plocka in och plocka ut. Så idag blev det därför en gainomax och en drickyoughurt. Gott men inte så förbaskat mättande. Nåväl, det kan kanske innebära att jag tappar lite i vikt. Det här ska jag ha tills jag får mitt riktiga implanatat. Det är planerat till juli/augusti eller så.
Jag och Sanna ska springa/gå tjejmilen i Stockholm den 3 september. Nån som vill hänga med? Vi kan anmäla en kvartett och därmed vara med i en tävling om resa till New York. Syster, vad säger du?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen