Vilken underbar helg

Härligt sällskap, en sol som har lyst över hela vackra Hällevik och mat som har smakat både gott och rikligt. Det rikliga får stå för molnet på himlen. Nu är det tillbaka till gamla vanor igen. Gröt, spring i benen och massor av protein på kvällen.

På lördag blir det tjugofemårsfest. Det är systersonen som fyller de jämna. Jag har bara ett problem och det är dagen efter. 1 majtåget ska gå ganska tidigt och hur det ska gå till det vet inte jag. Jo, det går nog bra, men frågan är om jag går med. Ja, vi får väl se hur det blir med det.
Annars bjuder inte veckan på några större överraskningar. Idag ska jag bli intervjuad om vårt HIV/Aids projekt. Imorgon ska jag vara delaktig i ett lunchmöte och berätta varför vi arbetar internationellt. På torsdag har vi arbetsutskottsmöte och på fredag en utbildning. Däremellan blir det lite smått och gott som budgetuppdateringar, finslipning av Sydafrikaprogrammet, kolla lite om kongressen och allt annat som hamnat på listan och fortfarande inte är avbetat. Arbetslös är man då rakt inte.
Sitter just nu på tåget och är förvånad vilka klackar en del kan gå på. Fel uttryck. Vilka klackar folk inte kan gå på. Det är ett helt gäng tjejer/unga damer som är på utflykt till Stockholm. En tjej har skor med kilklack, höjd 10 cm? Nej, de är högre, och hon hasar fram över golvet. Hon lyfter inte på fötterna för då ramlar hon. Det verkar också som om de är lite för stora. Hon får det inte lätt att hänga med resten av gruppen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen