Löp och slut med alkoholen

Lättare och lättare. Det tycker jag nog att det går. Har sprungit lite mer och gått lite mindre på löpbandet idag. Jag la till någon minut också. Spring. Har också påbörjat en vit period. Denna period kan sträcka sig ända fram till Påsk eller kanske till nästa Sydafrikaresa i mitten av maj. Den kan rent av ta slut redan nästa helg. Maken har en flaska champagne på kylning. Det var nog menat att vi skulle dricka den förra helgen, men icke sa nicke.
Igår hittade jag, efter tips från en kollega, en app som heter RunKeeper. Himla bra måste jag säga. Gratis. Talar om hur långt jag går. Hur sakta jag går. Medeltid. Spelar den musik jag vill. Uppdaterar mig var femte minut (det har jag själv lagt in). Allt via GPS. Om ett par veckor ska jag börja springa ute och inte bara inne, då blir det ett utmärkt redskap för att hålla reda på mina tider...haha...låter som värsta maratonlöparen. Jovisst ja, man måste ha en Iphone också, men det har jag ju.
Hemgång.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen