Löpträning

Sådär ja. Nu är premiären avklarad. Efter ett intensivt uppehåll på ett år eller så, så är det dags igen. Nu ska det tränas för Tjejmilen den 3 september. För att ta mig an detta jätteäventyr gäller det att börja lite lätt och avsluta med stormsteg. Jag har inhandlat min första sportbh idag och nu så efteråt kan jag bara konstatera; Hur har jag klarat mig utan? Visst ja, jag har ju inte sprungit så mycket förrut. Kanske det är därför jag har slutat hela tiden....
Idag har jag i alla fall gått fem minuter, sprungit fem, gått fem och fortsatt så. Tillsammans blev det femton minuters gång och lika många minuters spring. Jo, jag sa ju att jag skulle starta i smått. Nästa mål är att göra om samma sak imorgon.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen