Jösses sicket hotell

Jodå, det funkade fint med taxin igår. Det blev i vart fall ganska sent innan jag kom till hotellet, men vilket hotell sen! Bland det största jag sett. Det är egentligen en resort med fem restauranger, två pooler, vansinnigt stor träningsanläggning. Mitt rum, förmodar att alla är det, är superstort. Allt toppen! Bara ett litet problem. Det är varmt på Malta och de har stängt av ACn. Inte bra. Har fått sova med balkongdörren öppen inatt med påföljd att jag hör allt. Visserligen bor jag mot havet till men ändå!

Idag har jag varit på mina första engelskalektioner. Ja, vad ska jag säga? Vi är fem personer som sitter i ett rum och diskuterar. En polack/dansk, en från Spanien, en från Brasilien och en Japan och så lilla jag. Jag vill verkligen inte skryta, men jag är så mycket bättre än de andra fyra andra, tillsammans. Jag tror jag måste byta grupp för att få ut nåt av den här veckan. 
Har fått hemläxa. Ska skriva ihop nåt om mitt liv och mål! 

Ikväll är det välkomstmiddag men jag hoppar den. Den är alldeles för sent. Kl 21.00 är inte min middagstid. 








 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg