Nya året

En dag kvar sen skriver vi 2015. Undrar vad det kan bära med sig. Mitt kan ta två vägar. Ett som är ungefär som nu. Tåg till Stockholm med försenade tåg ibland och ibland går dom till och med i tid. Flera resor, den första redan om tre veckor och eftersom det inte blev nåt extraval så blir det i mars nångång också. Februari blir en helvetisk månad med revisorer, tjat på organisationer om att skicka saker i tid. Inneboendet får jag också fortsätta med, med allt vad det innebär. 
Den andra vägen kan bli helt ny. Inskolning i nytt jobb. Tjänstebil. Stress. Sova egen säng, ofta. Möta människor i deras vardag. Nykommet vänskapsliv. Träna mer regelbundet. Utmaningar och förhandlingar. Spännande. 
Vilken väg det än blir så ska jag inte klaga. Har det bra jämfört med många människor. 

Idag har jag sovit länge! Väldigt länge. Klockan hann nästan slå tio innan jag öppnade ögonen och gick upp. Underbart att känna sig utvilad. 

Imorgon ska jag också ta det lugnt. Ska träna på förmiddagen, bolaget för inköp av bubbel. På kvällen ska vi till några goda vänner på middag. Sådär lagom skönt och härligt. 




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg