Känner mig färdig

Det är så himla skönt när man känner att man är klar med det man kan vara. Imorgon är sista arbetsdagen för 2014 och jag går med gott samvete mot en lång julledighet. Ska bli helt underbart att bara får vara.

Jo, jag tränade igår och det var skönt, men jag saknar mitt springande. Är det inte helt fantastiskt att jag kan göra det? Trodde man då aldrig för ett par år sen att det kunde gå så långt.
Om mindre än en månad så får jag heller inte vara med i Itrim längre. Åtminstone inte som viktmedlem utan då får det bli som motionsmedlem. Det kommer inte att bli aktuellt. Deras maskiner är alldeles för dåliga och tråkiga för att det ska vara värt det. Tror att de tar kring 300 - 400 spänn i månaden och med tanke på hur lite jag är här så.
Vårt gym i källaren ska också bli klart nästa vecka och då kan jag ju använda det.
Har idag kollat upp lite julträning Centrumgymmet tar 160 spänn för en vecka och det kan det ju vara värt. De har för en månad också för strax över 300...får fundera vidare hur jag ska göra.

Igår var det dags att bjuda en mindre bemedlad granne på middag. Det funkar ju liksom inte här i Stockholm. Därför bestämde jag mig för att köpa något ätbart till en tiggare. En stor macka med en kaffe. Oj, vad kvinnan blev glad och det var en härlig känsla jag bar med mig hela dagen. Den här snällkalendern har gjort att jag känner mig både snällare och gladare faktiskt.

Ringde och beställde tid hos öra-näsa-hals-läkaren idag. Egentligen ville jag bara ha recept men det hade han aldrig gått med på sa sköterskan. Det var ju ett helt år sen jag var där sist. Samtalet med henne var så upplyftande. Hon sjöng lite medan hon letade tider och jag sa till henne att det var tevligt med glada människor. Då blev hon ännu gladare och vi hade ett trevligt samtal. Fina människa.

Lilla My
 
Lilla Nea
 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg