Ljuvliga Österrike

YSöndag förmiddag och vi var på väg till Bad Gastein för ett par avkopplande(?) dagar. Vi började med ett besök i loungen där vi, som sig bör, tog varsin Gammeldansk. Allt för att hålla magen i trim. Lite champagne på flyget fullbordade sen det hela. 
När vi landade så var det barmark men allteftersom bussen närmade sig Gasteinerdalen så blev det vitare. 
Vilket hotell. Vilket rum. Vilken överraskning. På våra rum stod varsin flaska bubbel och en fruktkorg. Välkommen tillbaka! Toppen det, och jag som aldrig varit där....
Första kvällen ägnades åt julbord. Där fanns allt! Nästan. Allt var väl uppmärkt med gluten och laktos på skyltarna. Fantastikst bra. 
Dag två gick i lathetens tecken. Mattias hade en hemlighet till damerna. Det visade sig vara en helkroppsmassage. Ljuvligt. Efter det gick vi en runda på stan. En varm choklad med rom slank också ner. På eftemiddagen gick dottern och jag ner till spa och badanläggningar på hotellet. Började med lite bubbelbad och vidare in på stensängarna. De var varma som det var hur härligt som helst. Sen blev det lite bastu följt av dusch. 
Under kvällen serverades det en femrättersmeny på hotellet. Vansinnigt gott. 
Just nu sitter jag på flyget hemåt Göteborg. Tyvärr är det försenat så gubben och jag hinner inte med tågen till Stockholm respektive Hässleholm. Det blir till att sova hos M och F. För min del positivt. Jag får ju träffa mig underbara barnbarn. 




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg