Började i dur och slutade i moll

Som det kan bli.
Glada i hågen hoppade vi på stationen i Sölvesborg för att ta oss till Helsingborg och vidare till Danmark. Lite champagne och jäger och vi var på G. Hade bara köpt en halvflaska eftersom jag inte vågade dricka för mycket. Vet ju inte varför jag blir dålig. Endast mat? Endast alkohol? Kombination? Frida med familj mötte vi i Lund. 
I Helsingör gick vi runt en stund men vi var ganska hungriga. Jag hade börjat må lite illa men inte så farligt. Vi gick till en restaurang. Ett riktigt bottennapp visade det sig. Vi beställde in mat och dryck. Det tog en halvtimme innan vi fick drickat. Det tog en och halv timme att få maten. Jag hade beställt pizza. Åt halva. Lite hallaballaj var det under middagen. Diskussionerna gick höga. Karlarna satt i ett hörn och drack sprit. Medhavd. Jag låg i soffan. De andra flickorna höll låda, så till den milda grad att de fick tillsägelse. Men det var en konstig restaurang. De försökte luras är vi skulle betala, men de rättade till det utan att protestera. De gjorde det nog medvetet. 
Efteråt gick systeryster till en tatuerare. Hela underarmen är nu tattad. Vi övriga gick till en pub. Trettio spänn för en irish coffee. Billigt. Jag och den otatuerade systern delade en. Hade nu börjat må rejält illa. 
Nå, vi kom på båten till slut och vidare på tåget. Första sträckan var ett elände. Ont. Ont. Lättade lite i Lund där vi hade bytet. Efter det att jag kräkt. 
Mådde sen rätt okay på sista tåget. Tyckte det var konstigt eftersom när jag känner så här så blir det bara värre och värre tills alla dämningar släpper. Det hade det inte gjort, än. Hann till Bromölla. Där blev det spring till toa. I Sölvesborg fick jag springa in till toa. Spydde. Diarré utan dess like. Darrig och akut trötthet. Fick ringa efter taxi. Varken hann eller orkade ta bussen efter detta. Hemkommen fick jag springa in. Spann. Att spy i. Toa att skita i. Hela jävla natten. Fick ligga på soffan mellan attackerna. Det gick ca tio femtion minuter mellan dom. Hade inte hunnit in om jag legat däruppe i sängen. Halv sex gick jag och la mig. Gick upp tio. La mig igen vid ett och vaknade kl halv sex. Äntligen mår jag som en människa. En urlakad sån. Tre kilo lättare. Men det är inget bra sätt att banta på. Tro mig. 












Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg