Jämna plågor, som nån sa

Vilket planer. Vilka idéer. Det är lätt att säga och planera både det ena och andra under alkoholens inverkan. Vi skulle gå PW idag. Långt. Länge. Av det blev intet. Vi skulle inte dricka alkohol (tror jag vi sa). Av det blev intet. Men kul har vi haft. Roligare ska vi ha det. Dekadensen och förfallet får vi ta itu med när vi kommer hem. 
Imorgon har det lovats (ett jäkla uttryck, borde sägas, hotats) åska. Då blir det mer dekadens. Vad ska annars göras? Livet leker. Jag örslar runt. Av virus? Av hjärnblödning? Av alkohol? Vem vet och just nu så bryr jag mig inte nämnvärt. Det får jag också ta itu med vid hemkomst. Har tid hos läkaren på tisdag. Vi får se om han bryr sig. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg