Jaha

Sicken dag det blev. Sicken natt det blev. 
Har sovit urdåligt. Först var vi försenade 40 minuter upp igår vilket betyder att jag inte var i lägenheten förrän halv elva på kvällen. Var tvungen att sitta uppe en stund innan sängläggning. Lögn i att somna och när jag väl gjorde det så vaknade jag stup i kvarten.
Innan jag gick till jobbet blev det en vända till min HC. Vi hade niomånadersuppföljning. Gissa vad? Jag hade gått ner 2,5 kilo sen sist (tre veckor sen) och väger numera 63. Nu får det stanna så. Inte upp. Inte ner. Vi får väl se hur det går. Midjan har sen starten minskat 19 cm. Fantastiskt. Jag förstår inte riktigt tror jag. Mitt blodtryck var återigen bra. Riktigt in i bomben bra. 127/86
När jag kom till jobbet fick jag besök av den nya personalhandläggaren. Min chef har varit orolig för mig och ville att vi skulle prata med företagshälsan. Imorgon blir det samtal och funderingar om hur de kan hjälpa mig. Vet egentligen inte vad jag ska tycka. Samtidigt som jag vet att det är bra att prata med nån så känns det som ett misslyckande. Jag vill inte vara svag. Jag vill vara stark. Jag klarar mig själv. Men i grund och botten så är det nog bra. Det är så mycket som hänt på senare tid och allt varken kan eller vill jag berätta. 
Efter jobbet tog jag mod till mig och och gick ner i motionshallen för att springa. Det gick bra. Jodå, jag trodde att jag skulle dö. Flera gånger. Var urtrött. Fick ont i ena knät, men det är nog mest gnäll. Vi får se på torsdag. 
Nu har jag ätit en god middag. Köttfärsröra med mycket vitlök, chili och tomater. Till det en god sallad. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg