Sun Express

Såhär halvvägs hemåt så kan jag säga så här. Flyg det inte.

Minus:
- Tycker ni Thomas Cock har trånga säten? Deras är rena business jämfört med dessa. 
- Vill ni gå på toa när ni flyger?  Välj ett annat bolag. Inte för att de kanske är dåliga, men säkerhetsbältet är tänt hela tiden pga turbulent väder. Vädret är fint och inte så mycket som ett enda "bump" på en och en halv timme. Vi misstänker skarpt att de inte vill ha folk rännande när de serverar drickat.
- AC sattes på först efter en halvtimme och då först när jag sagt till. Nu kan vi åtminstone andas.
- Filmen är säkert bra. Fast kan man inte se så vill man heller inte höra ljudet. Den första halvtimmen var det påslaget i hela kabinen. Högt. Jag använder nu öronproppar.
- Vill ni vara säkra på att sitta tillsammans? Här är det många sällskap som är skingrade för vinden. Jag har dock maken vid min sida.
- Kan ni inte engelska? Då är det kört. Turkiska går dock bra också.
- Se till att ha cash. Fungerar med svenska, euro och turkiska lira. Eventuellt är även ryska rubel gångbart. 
- Maten. Jag frågade maken om det var gott. Det var inger vidare, svarade han. En kall måltid med lite sul och grönsaker. En fralla och en liten bit ost. Ja, ungefär så. 150 spänn. 

Positivt.
- Trevlig personal. De ler och verkar glada.
- Vi lämnade 10 minuter före utsatt tid. Oklart om det beror på Sun Express.....
- Drickat var billigt. Både med och utan alkohol. 

Maten har inte serverats ännu. Min man börjar se lite småhungrig ut, så vi får hoppas att den snart kommer. 
Min mat är god. En Itrimbar sitter som en smäck efter all dekadens.

Nu har maten serverats. Se ovan under negativt. 

Sammantaget kan man väl säga. Vi hade inget val. Nästa gång kommer vi INTE välja en semesterresa om det flygs med detta bolag. 
Ska skicka ett mejl till Ving när jag kommer hem. Detta är inte ok. 
Förresten, de släckte skylten med "fasten seatbelts" när dryck och mat serverats. Det var som man trodde. 


Jo, vi sitter nästan på varandra, jag och min framförvarande granne.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg