Ett superhotell

Hade bokat Hilton Windhoek och måste säga att det var en superhit. Generellt sett så är det ett dyrt hotell men jag bokade för länge sen och fick det till ett fantastiskt bra pris. Bokade genom bookings.com. 
Bilder kommer när jag har internet tillgänglig på både mobil och iPad. 
Igår hade vi möten precis hela dagen. Var på hotellet vid halv sex och åkte på middag klockan nitton igen. Vi träffade olika företag och metallfacket. 
Vi hade en underbar middag på Joeys. Fantastisk trevlig miljö men väldigt mycket folk. De kunde ta upp till 600 gäster och gör så nästan varje kväll. Alla kvällar. 
Idag har vi varit med gruvarbetarna. Pratat arbetsmiljö och HIV. Efter mötet tog de oss på en liten runda i Katatura. Det är ett township som ligger mitt i stan. Vi fick se när de brände håret av smileys....vilket är fårskallar men ögon och tänder kvar....som ler. Det serveras sen på traditionellt vis. Jodå, bilder kommer. Vi var på en marknad och köpte chili. Vi var och tittade på en köttmarknad där de lagade till olika sorters kött. Jag åt inget. Lars gjorde. Hoppas han klarar magen, för där var gott om flugor. Vi åkte hem till en kvinna som hade sytt en klänning åt en av våra vänner. Ett litet plåtskjul. Där bodde fyra personer. Sömmerskan. Dottern. Dottern man och ett litet barn på tre veckor. Gudars skymning. Så söt den lilla flickan var. Höll henne en stund. 
Sen blev det fingerlunch. Hur gott som helst. Det var bläckfisk, fisk, kyckling, samosas, pajer och annat smått och gott. Fett som tusan. Nu blir det itrimbarer resten av dagen. Det blir bra.

I morgon drar vi vidare till Sydafrika. Vi har lite ledigt i helgen. Bokat ett nytt ställe. Speciell rate även där, billigt. Clico boutique hotel i Johannesburg. Kolla deras hemsida. Ser toppen ut. Klassat som nr 2 på tripadvisor. 

Förhoppningsvis kan jag lägga ut alla bilder jag tagit under helgen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg