Hjärnröntgen

Har varit hos företagsläkaren idag och där hände grejer.
Blodtrycket högt åt helvete. 180/95 vid första mätningen som läkaren gjorde. Två ggr. Sen fick sköterskan testa med en annan maschett. Då var det lite lägre. 160/90. Inte bra men bättre. Ska dit när jag kommer hem från Namibia/Sydafrika igen.
De tog ett EKG och det visade att allt var okay. Lugnt och fint hjärta. 
En massa blodprover togs också. En hälsoundersökning typ.
Sen tyckte han att jag skulle göra en röntgen av hjärnan. Allt för att utesluta en tumör. Han trodde inte det, men sa samtidigt att han hade sett en del fall.....och därför ville han att jag ska göra detta. 
I huset jag jobbar, som vi äger, så har jag mitt kontor på plan 7. Företagsläkaren finns på plan 6. Cityakuten, dit jag ska gå med remissen för röntgen, finns på plan 3. Är det inte fantastiskt? 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg