Det var också ett försök

Jodå, tapper som en tennsoldat åkte jag iväg för att ta tåget vid femtiden från stan. Gubben lämnar av mig och jag löser biljett. Jodå, det rörde sig allt lite i magen, men skam den som ger sig. 
Hade lite tid över så satte mig att kolla fb. Ser att en väninna tackar SJ för förseningen och att de tår stilla i Alvesta. In på tågappen och ser att alla tåg är berörda av ett strömavbrott och ingen vet om o h när tågen ska gå vidare. Man kunde räkna med stora förseningar samt en hel del inställda tåg. Då bestämde jag mig för att åka hem igen. Med buss. Det var jobbigt. Magen körde liksom av sig själv. Tur att jag hann hem och tur att jag läste fb. Rätt beslut att avsluta resan innan det i princip var påbörjad.
Idag är det ytterligare lite bättre. Om jag inte äter. Det har jag gjort nu. Därför är det sämre än i morse. Het chilitorsk stod på menyn.
Torskfilé, tomatkross och några tomater, massor av purjo, paprika, vitlök, chili, honung och salt.
Strimla purjon och stek lite svettig i smör. I med krossade tomater och skållade och skalade tomater, paprika, vitlök och kryddorna. Smaka av. Lägg i torsken och på med lock. Låt småkoka cirkus tio, femton minuter. Servera med sallad eller ris eller potatis eller vad tusan ni vill. Jag tog det naturell, dvs som det var, mest för att jag inte hade nån sallad hemma. 

                                                  

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen