Doktor, Malmö och kotrollantkärringar

Händelserik helg vill jag då säga.
I fredags eftermiddag var jag hos doktorn. En mycket trevlig sådan. En mycket snygg sådan. Efter att återigen förklarat hela min sjukdomsbild, som för övrigt tog fem minuter, förstod han precis och skrev ut en burk piller. Burken är av modell större, och då menar jag verkligen större. Den rymmer 120 tabletter där var och en tablett är stort som halva mitt lillfinger. Två om dagen. Hoppas det räcker. Maxdos är 16 per dag. I så fall får jag gå ner på halvtid för att hinna knapra dom. Hur som helst. Efter att ha ätit dom i tre dagar så känns det helt bra. Inga känningar alls i magen. Vågar man hoppas? Ja, det gör jag.

Igår åkte vi till Malmö för en trevligt weekend. Den blev dyrare än beräknat. Löste biljett på Pressbyrån för två till Malmö. Det visade sig senare att det var en biljett för två till Hässleholm. Dit skulle vi inte. Efter Hässleholm, och fortfarande fullt ovetandes om detta, stiger två kontrollanter ombord. Jag tar upp biljetten och upptäcker det nyss nämnda. Nåväl, vi har ju inte på något vis försökt att luras utan tänker, det ordnar sig. Får betala för resan på den olösta sträckan. Det tyckte inte kontrollinnan. En besserwisser utan dess like. 
- Det förstår du väl, ni kan ju inte åka gratis här. Alla andra betalar ju. Jag försökte förklara. Men det hjälpte verkligen inte. Hon blev mer och mer bitschig och jag också naturligtvis. När jag inte ville ge dom mitt leg så hotade dom med polisen. Allt slutade med en kontrollavgift på 1000 spänn. Jag ska överklaga. Satkärring! Skulle räckt ut tungan åt henne. Länge sen jag gjorde så. Hade varit kul liksom.

I övrigt hade vi en underbar dag med champagne, champagne, oxfilé, pilgrimsmusslor, bruschetta och lite bubblor till. 

Handlade en bh för långa, numera också platta, bröst. Frågade om de hade en för bröst somrullades upp! Ja, de måste liksom rullas ihop. Annars blir de så skrynkliga. Det hade en sån bh. Natur. Utan axelband. Fin och givetvis alldeles för dyr.
Hittade en vacker tröja i en påse som stod på vårt hotellrum. Den tröjan passade perfekt. Den hade Frida inhandlat till Jossan. Nu blir Jossan ledsen. Den är i Hällevik nu. 
Köpte också ett par ballerinaskor från Vagabond. Korallfärgade. Vackra.
Ja, det blev en dyr helg. Räknar på det gör jag inte. Varken idag eller senare. V hade i alla fall kul för alla pengarna.

                                                    
                                                    
                    B.                             
 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen