Trötta söndag

Oj, vilken helg. Det har hänt mycket men samtidigt ingenting.
I fredags eftermiddag var jag och Sanna och hämtade balklänningen i Kristianstad. Där blev jag arg. När vi köpte den så sa de att uppläggning var gratis. Nu ville de ha betalt. Jag vägrade betala. Jag slapp att betala på grund av goda argument och hot om stämning. Så ska en slipsten dras. 
Kvällen ägnades åt fotboll. Maif blev bestulna på segern av domarna. Det blev oavgjort. 
Igår hade vi ett underbart väder. Jag var ute och sprang och trots en förbannad motvind, framförallt i hela uppförsbacken, så hade jag bara 6 sekunder långsammare tid. Helt slut när jag kom hem var jag i alla fall. 
I morse vaknade jag av att blixten slog ner nånstans i Hällevik. Jäklar vad det small. En hel del källare här i Hällevik är också översvämmade har vi hört. Så, det är skillnad på väder och väder. 
Imorgon bär det iväg till Stockholm. En ovanlig vecka eftersom jag kommer att vara där hela veckan. Har blivit bortskämd med alla helgdagar. 
Idag blir det det chili till middag. Nyttigt och vansinnigt gott. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen