Handlat kläder



Igår skulle städet komma så då fick jag bege mig hemifrån. Hamnade i stan, var annars? Sprang mellan affärer och toa. Det gick det med. 
Hittade en klänning på Smeralda och två par byxor på Schack Matt. De som jag inte kunde ha för en månad sen är nu för stora. Jo, jag har dom fortfarande och dom är supersköna men ack så fult när de hänger i assen. Nu köpte jag ett par svarta och ett par korta som är vita. Tajta. Ovanligt men ganska skönt. 

Enligt min våg är jag i mål nu. Men det gäller väl inte riktigt eftersom jag ska väga mig på Itrim nästa vecka. Och i ärlighetens namn, ska ju till Malmö imorgon och äta gott på restaurang, så viktn går väl upp lite. Fast jag vågar inte äta så mycket. Vill inte riskera att bli sjuk.

Om jag nu tittar tillbaka lite i backspegeln. Tillbaka till hösten 2009 när jag började på VV och sen gick över till ett program som jobbet hade, då har det hänt grejer. Fram tills nu har jag gått ner nästan 23 kg. Fattar ni? Jag gör det inte. Jag har lite gamla kläder och rätt som så ska jag ta kort när jag provar dom byxorna, jackorna och vad det nu kan vara. Då får ni se. Helt otroligt. Nu ska det bara hållas i och det är det kämpiga. Men jag ska. För jag vill. Och har bestämt mig. Länge leve det nya livet! 

Imorgon blir det förresten champagne. Bara för att jag kan!

                                                            
                                                        


                         

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen