Skorna

Fina va? Och helt underbart sköna. Mjukt skinn och jag vandrar som på moln.


Syndat i helgen. Ville bara säga det till alla er som tror att det går som en dans. Slutat gå på dass med. En biverkning av tabletterna är förstoppning. Det är inte jag van vid. Varit stopp sen jag började med dom. Undrar hur många kilo det är.
Mina synder i tur och ordning!

Lördag
Moêt = en tredjedels flaska. Gott men mycket kalorier.
Prosecco = en tredjedels flaska. Se ovan
En Bruschetta = tomat, vitlök, rödlök = nyttigt. Bröd = kolhydrater och onyttigt.
En Tom Collins = gott och inte nyttigt på en fläck
Ett glas vitt = gott som fan men onyttigt
Oxfilé med grönt och hasselbackspotatis = ja, potatisen var väl inte det nyttigaste. Åt dock bara halva

Söndag
Frukost enligt följande: leverpastej, två frallor, ägg, bacon, äggröra = allt nyttigt, relativt sett, utom det där brödet. Varför tog jag det? Jag hade bestämt det sen innan. Gott som tusan var det. 

Ja, som ni ser så "syndar" jag också. Men mitt "synd" har jag bestämt sen innan. Jag tror att det är det som är skillnad. Jag njöt av varje tugga och hade inte det minsta dåligt samvete. Gör ni det också. 
Min nästa synd blir midsommarafton. Då ska jag dricka bubbel och äta en bit jordgubbstårta. En bit. Varken mer eller mindre. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen