Hur blev det så här?

Som jag berättade igår så skulle jag väga mig idag. Håglös tog jag min promenad i övertygelse att jag hade gått upp i vikt. Berättade för min HC och hon förstod att sa att så skulle det ju kunna vara. Innan jag ställde mig på vågen så visste jag att det var 1,3 kilo kvar till målet. När jag, både svettandes och andlös, ställde mig där höll jag på att ramla av den. Jag hade gått ner i vikt. Vet ni hur mycket? 1,3 kilo precis. Jag var i MÅL. Hur gick det till egentligen? Jag förstod inte. Jag förstår inte. Inte min HC heller. Men glada som två små rävar. Dessutom har jag ökat muskelmassan en del och förlorat 1,1 kilo rent fett!

Efter jobbet skulle jag springa på löpbandet. Det var längesen eftersom jag har sprungit utomhus i Hällevik de senaste veckorna. Jag satte tiden på 31 minuter eftersom jag ville börja med en minut gång. Sen sprang jag och sprang och sprang och blev ta mig tusan inte trött! Svettig, javisst men inte tröttare än att jag hade kunnat prata eller så. Fick öka takten och fattade ingenting. Jag har verkligen byggt upp konditionen genom att springa hemma! 

Så, nu ska jag försöka landa i det här och vid nästa tillfälle med min HC ska vi lägga upp strategin för semestern. Ligga kvar i denna vikt eller försöka gå ner lite till. Jag tror jag väljer det första. Åtminstone till efter semestern.

Idag är jag glad, mycket glad!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen