Tända ljus och vissna rosor

Alltså, vad är det med män? Gubben ser aldrig när det är dags att slänga vissna blommor. Vet inte hur många gånger jag kommit hem från resor och blommorna hänger med sina huvuden ner i bordet (se bild) Och jag säger alltid; - Dom här blommorna håller verkligen länge! Fräscha och fina som när jag åkte! Det enda svar jag får är -Ja! Suck.
Nå, jag kastar väl dom då, eller kanske de håller en dag eller två till....

Så skönt med sånt skitväder idag. Hade bestämt att inte göra nånting. Det är lättare när det är så här. 
Jo, det blir väl en runda ut i bon för lite tramp på jävulsmaksinen.

Idag. Äntligen. Jag har blivit fadder till en liten flicka i östra Afrika. De kommer att skicka ett brev med all information till mig inom några dagar. Ska bli så spännande. Har dessutom köpt en snällkalender. Nu ska jag och den äldsta dottern bli ännu snällare. Från första december fram till jul. Sen får det minsann vara bra. Snälla flickor kommer till himlen, andra kommer......ja, ni vet

Blåser det från havet och regnar på det så blir det nån form av korsslutning i kontakten på altanen. Strömmen går. Jag fryser. Jag får stänga av ström till altan. Slå på jordfelsbrytaren. Jag fortsätter frysa. Får tända ljus. Dricka kaffe. Sen blir allt bra igen. Nu är allt bra igen. Varm. Go. 
Det är ett litet meck det där. Gäller att tänka på det när man åker iväg ett par dar. 

Hade lite tur igår. Skulle landa fem över tre på eftermiddagen. Tåget skulle gå 15.26 om jag missade skulle jag få vänta en timme. Vi landade tjugo minuter tidigare. Fick vänta på bagaget "länge". Sprang som en galning genom tull och folkhav. Hann. 
I Malmö skulle det bli buss till Lund. Gick ut genom fel utgång. Tillsammans med en man som var väldigt trevlig. Vi gick i snålblåsten och pratade. Jag nämnde att ja, det där med buss tror jag bäst jag vill på. Det skulle vara bättre med taxi. Man lär inte hinna med tåget i Lund. - Vi tar taxi, sa han. Jag bjuder! Tur igen. Vi hann med tåget. Hemma i stan vid arton. Handlade korv. Sulten. Åt korv. Mätt. Satt uppe till halv elva. Somnade som en sten. Sov oroligt. Tidsskillnaden? 

Åker till Sthlm imorgon eftermiddag. Åker hem torsdag igen. Skönt med fredagen hemma. Oskönt att åka på söndag igen bara.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg