Äntligen

Ja, jag burkar inte vara orolig eller rädd när,jag reser, men de senast två dagarna i Zimbabwe var ganska läskiga. Man vet ju vad Mugabes män har gjort tidigare med utlänningar och fackföreningskämpar. 
Hela hotellet var bokat av hans stab, så det var inte vilka anhängare som helst. Låg vid poolen igår och ett gäng kvinnor parkerade sig också där där. Elakare blickar får man leta efter. Jag väntade bara på att de skulle spotta efter mig också. Igår kväll var det också en del som söp till det, men det har varit en lugn natt. Svårt att veta.

Nu sitter jag på flygplatsen i Johannesburg. Sex timmars väntan innan flyget lyfter, från det jag landade. Sen är det åtta timmar på flyget. Fyra timmar i Kairo. Fyra och en halv timme till Kastrup. En timme till tåget går, minst. Två timmar på tåget. Jävlar vad mycket åkande det blir. Ska bli skönt att slippa det här faktiskt. 

Puss o kram leverpastej 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg