Är nog lite kär

Har träffat en fantastisk man och han är så himla trevlig och charmig. Jag har nämnt honom här i bloggen tidigare. Det är min öra-näsa-halsläkare. Hade tid hos honom idag. Bokade för ganska länge sen eftersom jag fortfarande är täppt i höger näsborre, framförallt när jag ligger ner och ska sova. 
Han pratar hela tiden, frågar en massa saker och fan vet om han inte flirtar lite också, doktor Peter. 
Nåväl, han trodde faktiskt att jag kunde ha bihåleinflammation. Har något som kallas baksnuva. Nu Är det ingen lättvindig doktor som bara skriver ut penicillin sådär. Nej, Håkan tog en odling naturligtvis innan det blir medicinering. Däremot skrev han ut mer nasonez och nu ska jag ta dubbel dos tills det är okay.

Tåget gick som på räls idag. Skönt! Nu sitter jag i soffan och har ätit min korv utan allt. 

Imorgon ska jag besöka avdelningen. Träffa personalen och sen till syster för en kopp kaffe och lite sladder. Sen har jag faktiskt mitt allra första nämndmöte. Jag har avancerat, gudbevars, och är numera invald som suppleant i fritid- och kulturnämnden. Det är inte kattskit mina vänner.
Jag har också blivit tillfrågad om jag kan tänka mig att bli nominerad till styrelseledamot i arbetarkommunen. Jag tackade ja. Det gäller min själ att skynda sig om man ska hinna bli statsminister innan man går i pension. 

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg