Himma

Ljuvligt. 
Resan har gått bra men herrejesus vad långtråkigt med väntetiderna. 
Har sagt det förut och säger det igen, Kairos flygplats är det tråkigaste som finns och där satt jag fyra timmar och väntade. Inte kunde jag supa till det heller eftersom 1, det var för tidigt 2, hittade ingen bar 3, fattade heller inga priser.
Sov faktiskt några timmar på långflygningen (som var lite mindre än åtta). Släckte direkt efter start, satte på mig ögonbindlar, i med propparna, på med idominsalva. Och givetvis på med pyjamas och väck med bh-n. Fällde sätet och tror jag somnade ganska snabbt. Nu sover jag max en kvart i taget. Sen skakar det. Någon pratar högt. Man fryser. Man blir varm. Någon hostar. Nån annan snarkar. Ja, ni vet. Men lyckades med det där sov-en-kvart-i-taget sättet i en tre fyra timmar. Sen lurade jag mest. Frukosten hoppade jag.
Nästa flight fick jag nog också till ett par timmars sömn. Vi var två personer i den kabinen. Jag sa till stewarden att jag var trött. Han släckte hela den delen av planet. Drog ner för alla fönstren. Hur supertrevlig som helst. 
När jag sen vaknade upp så undrade han om jag ville ha efterrätt eller kaffe, te eller kanske lite choklad.  

Nu har jag plockat upp alla kläder. Utomhus. Skakade dem och nu ligger hälften i tvättmaskinen. Necessären tömd och urtvättad och inte en enda kackerlacka, tusenfoting eller spindel har jag hittat. Det kan bero på att där inte var några på hotellet, men det undrar jag. Det var ett hyfsat sunket hotell. Hade därför både resväskan och handbagaget stängt hela tiden. När jag inte använde handväskan så låg den i stängd resväska. Ett tips till er om ni reser till ställen som inte är så superflotta. Nej, jag packar inte upp på såna ställen heller. Är det någonstans det är loppor och sånt så är det i garderober.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg