Fågel Fenix

Så har kvinnan från helvetet rest sig ur askan som fågeln Fenix. 
Det blev en riktig skitnatt. Började med att lägga mig i sovrummet men kunde efter en timme konstatera att varken jag eller gubben skulle få nån sömn. Det fick bli soffan och närheten till dass. Har väl sprungit sådär två gånger i timmen fram till cirkus nio imorse. Kräkte bara en gång till.
När gubben kom ner vid niotiden gick jag upp och la mig.  Somnade som en sten och vaknade kvart i tolv. Drömde att jag skulle flyga hem och att jag inte kunde hitta biljetten. Dessutom var jag blind så de fick hjälpa mig att leta. Allt var så ljust och kunde verkligen inte se nåt. När jag vaknade sken solen in i mina stängda ögon.

Känner mig naturligtvis fortfarande matt, men jag har ätit och druckit. Känns bra. Åker upp en timme senare imorgon bitti. Behöver nog det.

Imorgon ska jag också säga upp rummet jag bor i. Så ljuvligt att se en ände på det. Slippa oroa sig för var man ska bo nästa månad eller nästa år.
Har dessutom en del att stå i på jobbet.  Ska se till att lära mig avdelningens olika system. Måste plugga lite avtal och ja, naturligtvis mina vanliga sysslor. Det blir långa dagar. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg