En viss herre

I det här landet har i dagarna fyllt 91 år. Det ska firas med pompa och ståt. Här. Där jag är. Det betyder att hela hotellet nu är invaderat av anhängare till honom. Kvinnor och män. Unga och gamla. Ingen ser vänlig ut. De tycker inte om vita personer och vi som är här på hotellet kan räknas på ena handens fingrar. De tycker inte om västvärlden. De tycker inte om facket. Känns olustigt. Tog ett dopp, eller flera i poolen, och två yngre män kom fram till mig och ställde obehagliga frågor. Var var jag ifrån? Varför var jag där? Jag log. Jag höll med. Jag svarade. Gick upp ur poolen och nu befinner jag mig på rummet. PS, de kan fan inte simma. 

Kommentarer

  1. Usch vad obehagligt men antar att det var inget som du inte klarade av...

    SvaraRadera
  2. Log mitt vackraste(?) leende och svarade. Lite undvikande på frågorna. Gick inte undan och visade inte hur rädd jag var! Det kanske är knepet, vad vet jag.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg