Klappat och klart

Ja. Ni tre som läser bloggen har väl numera läst uppdateringen på Facebook. Jobbet är mitt och det känns bara så bra. Det kan ju också vara så att jag inte fattat riktigt än, men när jag var i Sydafrika senast så kändes det också bra, bra att jag sökt det och att jag är nöjd med det jobbet.

Nu kommer det att bli någon form av överlappning i mars.lite utbildning i olika system och jag måste lära mig avtalen. Jag kommer att få tjänstebil, vilket i sig kommer att vara en ny erfarenhet. 
Vi pratade olika praktiska saker idag som lön, nej ingen sänkning här inte, och andra förmåner. Arbetstider. Telefonnummer. Datorer. Träffade fina nya arbetskamrater. 

Ikväll  var jag på mitt första nämndmöte.  Trevligt men inget överraskande. Har blivit nominerad till styrelsen för arbetarkommunen. Från två S-föreningar. Väldigt hedrande.

Jag och min man har precis delat en flaska Pol Rouge champagne. Jo, det blev en hel. Hoppas att inte tandläkaren trycker att jag sträker alltför mycket imorgon, ska vara där redan kvart i åtta.


Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg